Sabtu, 8 September 2012

TIPS UNTUK LEBATKAN KENING & LENTIKKAN BULU MATA

hi...readers...

hari ni aku nak share something good...

PHEWITTTTT...:)

korang kenal dengan pokok aloe vera??
banyak manfaat tau pokok lidah buaya ni....
kenal x....??
ala jgn la smpai garu kepala lak..hehehe...pokok ni de gak orang panggil pokok lidah buaya
nama beza ...tpi pokok nya SAMA je
kalau kalau xtau gak....cetengok kat bawah ni....ade tu den attach sekali.....



ni la dia pokok yang bnyk manfaat tu!!syuke x..syuke x...

ha u'll sume dah kenal kan pokok yang aku uwar2kan tadi...hehehe...

sekarang ni aku nak g tau ni pe yg aku suka buat dengan pokok ni.

ok lendir pokok lidah buaya ni sgt bagus tuk melebatkan kening n memanjangkan dan sekali gus melentikkan bulu mata kita tau...haa suke x? harusssslahhh suke kan....
orang yang mempunya eyebrow yang lebat dan teratur sebenarnya sangat cantik,
 macam Nora Danish


okey dear...mula2 u'll g la amik pokok aloe vera tu dan potong sikit....sikit je tau....jgn membazir tukan amalan syaiton....xmau xmau xmau.....

lepas tu g la basuh...kalau boley basuh la keratan aloe vera tadi dekat laluan air paip....hurmm...kenapa ye...sebab....SABAR baca dulu sampai bawah....nak cantik x....?

lepas basuh tadi......sapula bahagian lendir pokok tu kak kening tu...both side tau....xkan la nak lebat kening sebelah je kan...hehehe...=)

aku selalu terus sapu je bahagian yang berlendir tu pada kening dan bulu mata....xperlu asingkan ye=)


ha lepas tu dah sapu tu biarkan dia kering sendiri ye....jangan ngada ye nak lap2 sebab dia de rasa GATAL-GATAL sikit...sebab tu la aku suh basuh dekat laluan air paip sebab nak kurang rasa gatal dia....ha dah tau kan sebab pe perlu basuh dekat laluan air paip....
 tapi even basuh pun rasa gatal dia tetap ade sikit tau.....ala tahan je la sikit...nak cantik kan...kenala tahan....

lepas dari tu...macam ni hasil dia...cetengok cetengok....
tadaaaaa.........




.....jeng jeng jeng.....



tapi nak cantik kenala rajin buat selalu tau....

cuba tengok sape yang kat bawah ni....
cantik kan dia!!
SANGAT CANTIK OKEY...


CANTIK KAN KENING DIA....JELES NI!!!



cantik kan NORA DANISH....=) cantik sangat!!

k u'll SELAMAT MENCUBA....

untuk dapat kesan yang optimum, kenalah buat selalu...kalau korang malas macam aku...memang nanhado la nak dapat kening macam Nora Danish ni




7 ulasan:

  1. perkongsian yang sangat menarik ni. terima kasih admin. Semoga menulis artikel yang menarik dengan lebih banyak lagi selepas ini. :)

    sekarang ni ada bermacam-macam je orang guna untuk mencantikan kulit. antaranya, ialah dengan pengambilan vitamin. berminat nak tahu. meh terjah blog saya. :)

    BalasPadam
  2. hai beauty fatimah, tq for drop by here...will terjah ur blog :)

    BalasPadam
  3. tapi tu kening lukis, mmglah lawa

    BalasPadam
    Balasan
    1. hi aidonnn ... kalau kening semulajadi lebat n teratur mmg cantik like one of my fren...ade jugak org lukis kening tak cantik kan :)

      Padam
  4. Hi. Lepas sapu tu, brp lama kena tunggu sebelum dicuci @ biarkan aje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hi dear, selalu saya tunggu sehingga dia kering kalau pakai waktu siang..
      kalau malam, sebelum tido sapu , bagun esoknya baru cuci ...:)

      Padam
  5. Mm.. Berkesan tak klu guna minyak lemak ayam??

    BalasPadam