Khamis, 21 Mei 2015

KEBAIKAN GREEN TEA @ TEH HIJAU


Assalamualaikum semua .... and hi!
Lama sangat dah x update blog aku ni ...
Kebizian & kepenatan melanda!
Seriously aku rasa macam nak collapse je sekarang
Keja more than 12 hours/day! lembu pun tak kerja macam ni!!!
hahaha...memang la ,yang p samakan dengan lembu dah kenapa,,memang la tak sama ye tak ...

Well...mukadimah aku dah lain dari tajuk yang aku state kat atas kan ... kikiki...biasalah nama pun mukadimah ...
Actually ada related tau ... sekarang dengan jadual yang pack macam ni of corus la aku stress, so bila aku stress mesti aku nak makan banyak ... ko bayangkan aku boleh habiskan 2 bungkus nasi goreng lepas waktu keja...padahal aku tak skip pun lunch...gila weh ... n bila aku timbang berat aku hamik kau terus naik 3kg...terus aku gosok2 mata ni tak caya angka yang kuar kat penimbang aku tu ....
Lagi buat aku percaya yang aku dah gemuk bila baju yang aku pakai rasa macam sendat n kat lengan ni terasa macam lengan abam sado pulak !! adoi ai nya pun ... 

then aku p google kaedah yang selamat tuk kurangkan berat badan ni tuk orang yang macam aku 
1) tak mau consume apa2 ubat kurus ... takut weh ...
2) susah nak control makan!!! kekonon nak buat diet atkin ... rentikanla
3) malas senaman!!!!!!!!!! ni kena seru banyak ni sebab malas sangat... hahaha yola dah acik balik kul 9 tiap2 hari acane nak p jogging petang2 ni ... **alasan orang malas semata**

so aku ada google dengan disiplin minum teh hijau pun boleh jugak...
tapi jangan le expect minum teh hijau semata ko boleh kurang 30kg..
camtu boleh bungkus tokey2 ubat kurus ni kan ... 

Antara kebaikan teh hijau ni 
1) mengurangkan berat badan
2)menurunkan paras kolestrol
3)  bagus tuk kulit

and banyak lagi actually... 

and selama ni aku consume teh hijau dari BOH je then campur perahan lemon sikit, memang nyaman rasa dia, and semalam jalan2 dekat guardian ternampak lak shape-tea ni ...aku tanya pekerja ni dia cakap teh hijau gak,then sampai rumah baru cari2 tade pulak state teh hijau @ green tea dekat kotak dia .... **muka blur**

Tapi aku suka tea ni sebab rasa dia macam teh bunga tu...sedap weh...serious tak tipu ...
Plus dia jugak berfungsi tuk detox ...so tade la ralat sangat tersalah beli teh ni...plus lepas aku minum teh ni semalam badan aku rasa macam ringan sikit ... yeayyy!! but dont expect u may loose 30kg lepas sehari minum teh ni ye ... hahahaha...

oh btw if korang berminat nak cuba teh ni boleh la p ke guardian ye ...

big box , 25 teabags RM 32
small box, 7 teabags RM 8

Tiada ulasan:

Catat Ulasan