Khamis, 28 Mei 2015

ROSELLA PENGGANTI SIRAP

Assalamualaikum semua and hello!!


Hari tu p ke Batu Gajah then singgah ke pasar pagi depa terjumpa pulak ade yang jual bunga rosel ni ada yang panggil rosella tapi aku dah sebati memanggil dia rosel ...hehehe
So teringat la masa zaman campus dulu ada kawan aku bagi rasa air rosel ... memang sedap ...rasa dia macam masam2 sikit ... hurmmm nyamannya kalau dapat minum sekarang tengah2 panas ni kan ...

Then bila dah sampai kat rumah baru la aku masak kan airnya nak buat pati ... so lepas ni xpayah susah2 dah nak beli sirap ... yang pasti rasa air rosel ni lagi sedap dari sirap tau uolls ...


selepas di basuh !





jerang bunga rosel tadi bersama gula secukupnya dan daun pandan nak kasi aroma wangi...
jerang sehingga ia pekat okay ... :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan