Khamis, 28 November 2013

LIFE INSURANS , MEDICAL CARD HARUS KE ADA??


Salam and selamat sejahtera ...
.
.
.
.
.
jawapan aku ye HARUS ADA!!noktah
cehhh tegas tak jawapan yang aku bagi ... hehehe
so nasihat aku sebelum nak contribute dengan satu company tu, tak kisah la
u guys nak subscribe under PRUDENTIAL ke, PRUBSN ke, MAA TAKAFUL ke, AIA ke ...
terpulang pada uolls as long  u guys pegi dengar dulu penerangan  dari ejen insurans tu ...
make sure tak paham tanya...jangan tak paham ko cakap paham ...= . =

aku rasa setiap company ni akan tawarkan benda yang sama je ... yela life insurans, which is bila kau meninggal penama ko yang akan terima pampasan tu, accident, medical card, ward, critical illness n etc...
basically they offer same products ... yang MEMBEZAKAN ialah nilai yang uolls boleh claim nanti.
So dekat situ kena tengok n kaji betul2
(harap2 ayat aku ni korang paham le nya... maafle aku bukan ejen insurans - nak tau ayat yang lebih tepat kena g jumpa ejen insuran la ..hehehe )

okey berbalik pada persoalan asal tadi...kenapa aku kata HARUS ADA ...
aku berpegang pada 1 konsep je ... MALANG TAK BERBAU ...
tambahan lak company aku tak provide pun insurans tuk staff kan
infact medical claim pun company aku tak provide (hampeh tul ... hehehe)
so dengan adanya MEDICAL CARD ni la backup yang ada ...
plus duit yang kita bayar pada mereka tu bukan burn gitu je ... dia akan jadi saving kita jugak nanti
so make sure uolls paham ye if amik polisi yang ada saving tu ...
macam mana dia akan jadi saving ... n macam mana dia jadi investment ... n macam mane dia cover tuk medical uolls ...
make it CLEAR okey ...

jangan jadi macam aku ... dah half way dengan 1 syarikat tu ... lepas tu terminate then amik lak yang lain
so macam rugi jugak... sebab tak stay sehingga tempoh matang dia
so dekat situ kena pahamkan ye

so sekarang i pilih PRUDENTIAL ... yeayyyy!!! :)
kenapa aku pilih PRUDENTIAL sebab

bila aku comparekan dengan polisi aku yang sebelum ni (MAA TAKAFUL)
rasa2 PRUDENTIAL offer better
ikut pada penerangan 2 ejen ni dan kemudian aku bandingkan ... PRUDENTIAL offer better


itu je la ...
thanks baca entry ni

p/s : eh lupa, kalau u guys berminat boleh contact ejen yang jumpa ni
       nama dia Cik Azie : 019-769 7961 :)









Tiada ulasan:

Catat Ulasan