Rabu, 12 November 2014

Resipi makaroni campak campak


Hi uolls... 

Hari ni mood aku gedik sikit nak hapdate jugak resipi makaroni sempoi aku ni
Kenapa sempoi...sebab nya... bahan2 dia sume campak2 je... campak2... tada... siap!

Bahan2: -

🌸 makaroni (wajib! ):p
🌸 telur 1 @ 2 biji (aku guna 1 je,, sebab masak tuk sorang je )
🌸 ayam sedikit (potong dadu )
🌸 cheese sekeping (kalau nak buh lebih pun takpe )
🌸Cili api (5 biji )
🌸Bawang kecil, bawang putih, lada hitam, halia sedikit (kalau tak mau guna lada hitam pun takpe,,)

Cara2: -

🌸Cili api, bawang kecil, bawang putih, halia dan lada hitam dikisar (aku suka guna lada hitam yang biji2 tu)
🌸Tumiskan bahan2 yang di kisar tadi sehingga cili tu masak... Jgn dilupa ayam yang telah di dadu tadi
🌸Buh sedikit air
🌸Jgn lupa sedikit garam
🌸Masukkn makaroni yang telah direbus (masa nak rebus makaroni tu, campur sedikit minyak masak, tips untuk dia tidak melekat )
🌸Goreng makaroni tadi,, masukkan telur yang telah di kacau...kacau lagi dan masukkn cheese yang telah di siat2...
🌸Goreng sehingga cukup masak dan hidang la
🌸Sebab aku tak buh sayur so aku buh le salad tu tuk hiasan... hihi...
🌸Mayonis pun saja letak... sedap!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan