Isnin, 3 November 2014

FENOMENA JERUK MANGGA ASAM BOI


Assalamualaikum semua.....
u guys buat apa tu???
Aku baru je lepas tengok separuh akhir AF tadi...
Tahniah untuk Firman, Ewal, Nuha, dan Aman dapat keperingkat akhir...serta Adel yang telah diserap masuk semula untuk keperingkat akhir. Tadi sempat jugak aku baca dekat FB , ramai jugak yang tak berpuas hati macam mana si Aman ni boleh kekal hingga ke akhir ? aku pun sama .... dia nyanyi tak best langsung kot!!tapi yelah nama pun program realiti kan...

Oh btw, sekalung tahniah untuk Pahang yang telah menjuarai Piala Malaysia semalam menentang JDT dengan penalti 5-3. So esok Pahang cuti peristiwa la ye :)

Sekarang ni memang tengah hot kat FB pasai MANGGA ASAM BOI...aku ni kalau nengok depa duk upload picture tu memang duk telan air liur je la kan...fenomena jeruk mangga asam boi ni sampai depa duk buat business la jual jeruk ni kan...sampai le aku jumpa kat IG yang orang tu duk complain dia beli tudung , last2 tudung nya bau jeruk tu pulak...hehehe...maybe air jeruk tu la tumpuh kan so terkena dekat tudung yang dia beli tu ..... adoiiiii kesian pulak kan macam tu

so kebetulan pokok mangga epal belakang rumah aku ni berbuah, aku pun minta jasa baik ayah tersayang tolong kaitkan mangga tu dalam 3-4 biji. (jimat dah kan, tak payah nak beli...buat sendiri lagi puas hati)

sekarang mangga dah ade , let's do  JERUK MANGGA ASAM BOI
Bahan2 & cara nak buat dia mudah sangat2 uolls....

-mangga muda dikupas kulit dan di hiris
- cili padi (dipecahkan) (aku guna 10 biji)
-sedikit gula
- asam boi (10 biji)

cara dia uolls campurkan kesemua bahan di atas, gaulkan dia dan masukkan di dalam botol dan peramkan ia seketika ye. (atleast semalaman)
tapi aku dah terliur sangat aku buat petang tu malam tu aku dah makan dah...hehehe...

cubalah uolls memang sedap sangat, ade rasa masam, manis n pedas2 ...memang sedap wooo
betul tak tipu ... selain mangga boleh jugak guna buah kedondong jugak kan ... mesti sedap jugak tu ....ohhh nyummy!!!:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan