Khamis, 24 November 2016

NEW MOBILE INTERNET FROM DIGI


Assalamualaikum and hello.


Sekarang kalau kita tengok berlumba2 telco yang kuarkan plan tuk mobile internet kan.
Baru2 ni pulak dari digi, which is RM 50 boleh dapat 10 gb internet which is 5gb for weekend and 5gb lagi for weekday.

At 1st aku rasa ni sangat berbaloi compared dengan previously aku amik celcom first plan dengan jumlah gb yang sama tapi kena bayar RM 80 pulak (tapi sekarang RM 80 ni boleh dapat 20gb internet, 10gb weekend + 10 gb weekday) .

Tapi hari ahad lepas , aku tekejut gak sebab dapat text dari Digi mentioned aku dah guna 100% kuota internet aku, memang surprise sangat lak sebab before ni aku guna celcom 10 gb, 5gb weekend + 5gb weekday cukup je, siap boleh carried forward balance dalam 1gb gitu ke next month..ni memang aku tekejut sangat la kan. Yang paling tak best nya dia limited whatssup tau ... stress mak, salah aku gak sebab tak tanya detail masa nak amik plan ni...n menyesal gak la sebab terminate celcom hari tu ....huwaaaaa


so bila dah dapat text kata aku dah guna 100% quota internet aku, memang aku cek la dekat app dia, tekejut gak bila kat situ stated aku baru guna 653MB tuk weekend nya plan,,padahal weekend la paling banyak aku guna data internet coz on weekday selalu waktu siang aku guna wifi office. eh kantoi dah.hehehe. 

so untuk lebih kepastian, gigih call hotline dia tapi hampa sebab line bz je so guna cara lain la, pm kat fb je.


okay terjawab dah, yang plan weekend tu hanya guna bila dekat area yang ade 4G je masa weekend kita,,,hahaha sadis tul,,sebab kampung aku takde 4G,and weekend memang aku balik kampung.sadis sadis sadis.

salah sendiri sebab tak tanya detail masa nak amik plan ni. Tak pelah nasib baik takde kontrak kan, so boleh la terminate dah.hehehe.

So nak amik telco mana la lepas ni....hurmmm,

Bagi aku okay je plan digi ni, just sebab kampung aku takde 4g, so macam tak berbaloi tuk aku. Lain orang lain kan dia nya situasi. So jadilah pengguna yang bijak. hehehe



Tiada ulasan:

Catat Ulasan