Rabu, 4 Mac 2015

TANDA-TANDA BILA ANDA PERLU BERTUKAR KERJA


Assalamualaikum & hello peeps!

Okay to be honest aku memang sangat2 perlukan kerja baru sekarang! Betul tak tipu...Ini bukan cubaan atau olok2 ...ini betul2!
Even aku dah lama dengan company yang aku kerja sekarang (4 years ++ ) but aku rasa aku perlukan something new ...everything new
New boss
New leader
New workplace
New environment
New culture
and of cource
New salary

And aku rasa aku ada reason yang strong tuk aku tukar kerja  ...

1) Every morning nak pergi kerja dah tak rasa excited ! Every morning okay bukan certain morning ni every      morning , memang kukuh kan...

2) Takde semangat langsung nak buat kerja dah ... bila kau rasa kau dah tak productive macam dulu ...kalau dulu 2 minggu je kau amik masa tuk setel report sekarang lebih dari 2 minggu

3) Company ada financial problem ... it will cause delay your salary payment ... PTPTN nak bayar, loan kereta nak bayar, perut nak kena isi, tangki minyak kereta nak isi, even kalau kau tak naik kereta kau sendiri nak pegi keja pun, tambang bas/ taxi/ komuter/ lrt pun nak kena bayar uolls!

4) Budaya dalam company yang aku dah tak boleh nak ikut flow dia lagi. Seroiusly, aku tak suka bila kena cover kerja orang, sambung keja orang. Sesekali tu tak pelah. Kalau banyak kali, lemak pulak kau ni senah oiii!

5) Company kedekut tentang kebajikan pekerja. Medical claim takde, insurans apetah lagi ... sadisssss kot

6) BIAS in company ... ini biasa dan ketara kot ... pejam mata je lah nob!

7) Gaji yang dapat tak setimpal dengan beban keja yang ada ...

** seriously i need a new job ** =(


And last but not least




Tiada ulasan:

Catat Ulasan