Khamis, 29 September 2016

MY OVERNITE OAT A.K.A. HEALTHY MEAL


Assalamualaikum semua and hello.

Lately kesedaran nak turunkan berat badan yang tak pernah turun ni datang , well sebab hari tu p kedai nak beli baju , amoi tu tegur i dah nampak makin bam bam ... ohhh kenapa la dia begitu jujur kan.

And aku pun pun pulun la google, menu apa yang aku should replace dengan nasi yang 2,3 senduk tu...hehehe
So terjumpa la orang post pasal overnite oat yang depa buat tu, which is oat tu ko mix dengan yougart, fruits or nuts , low fat milk , seeloknya guna low fat milk la kan,kata nak diet,hehehe kalau guna full cream milk baik makan nasi je ye tak.


cara penyediaan dia, oats bawah sekali then letak yougart (sometimes aku tak letak), fruits or nuts or both, and milk. Then ko simpan dalam fridge semalam esok boleh nyummm..Sedap wey kalau buah yang di pilih tu ikut selera korang la kan. Macam yang ni aku guna buah kiwi yang kuning tu & dragon fruit. i likeee sangat kombinasi ni


kombinasi of dragon fruit n blueberries, well bagi aku xsedap la buah berry letak dalam oat ni, even aku guna strawberry pun aku xsuka sangat n muak! oh mayb lain orang lain taste dia kan.

yang ni pulak aku combinekan buah naga n epal , serious sedap! So far, aku dah tried just put epal je pun oat ko dah sedap.seyes tak tipu. Oh lupa, epal merah ye, aku tak pernah try guna epal hijau lagi.


kalau perasan aku suka letak buah naga kan? hehehe sebab bagi aku buah naga tu mencantikkan oat aku bila dah lama2 nanti warna merah dia akan keluar mix dengan susu, ha kan cantik macam air bandung dah .


kalau rajin korang boleh gak prepare green tea sekali k.it's good tau .

Actually kalau tak buat overnite pun xpe, wat instant oat .Pun sedap, Aku suka buh susu tu banyak sikit so that tak muak la makan kan.

Selamat mencuba !



Tiada ulasan:

Catat Ulasan