Isnin, 28 Januari 2013

GERAM DENGAN DIRI SENDIRI®


memang sgt geram dgn diri sendiri....grrrrr.....!!!geram sampai xterkata la.....
korang pernah x melalui situasi macam aku ni....
aku suka tengok blog2 yg share resipi yang pada penglihatan aku sgt la mabelosss uolsss....n mula la aku print resipi tu....klau rajin aku salin resipi tu dengan azam yang tinggi di dalam hati balik rumah mak ayah weekend nak buat....sudahnya....TETAPI.....bila dah sampai kampung lain lak jadi eh.....azam yang tinggi telah berkubur begitu saje sebab.....rasa MALAS aku yang begitu tinggi daripada azam aku yang begitu tinggi masa aku tengok resipi2 tersebut....huhuhu
and ayat yang biasa aku bagi bila mak aku suh masak...

"ala orangbalik sesekali nak rasa mak masak"
mak aku balas
"mak pun nak rasa anak mak masak sesekali anak mak balik kampung"
sudahnya.....mak jugak yang masak.....

haritu aku try buat pavlova....mood ape tah yang dtg masa tu....rajin lebih sikit masa tu....
bila aku cakap nak buat cupcake pulak....bapak aku dengan begitu 'berhemah' cakap
"baik beli je la long"
mayb bapak aku nak sampaikan yang aku nya pavlova hari tu xsedap....hahaha.....sungguh 'berhemah' kan....

hurm....so lepas habis stdy ni...almost 3 tahun dah aku duk bujang....(sewa dgn kawn2), nak beli rumah sndri xmampu lagi....(p/s:dear bos, if u read dis entry, please increase my salary okey ) hahaha...walaupun aku tau bos aku xkan baca blog2 aku ni....hahaha....

aku dah pandai la sikit2 masak...tapi still xberani g nak bg outsider makan pe yg aku masak....klau family aku :parents aku n adik2 aku still boley g la....klau org luar mmg xakan. ..NEVER.....
cuma adik aku yang lelaki tu je yang cerewet sgt....kata aku masak, siap jadi juri dia kata xsedap....uishhhh...aku rasa nak hempuk2 je dia.....makan aje la...lagi manyak bunyi....orang lelaki memang cam gitu ea....cerewet bab2 makan....:p....:-)
xpela...mak aku pesan nak pandai masak kena la keep on trying....boley cuba banyak kali.....:p
so next angan2 & azam aku...aku nak buat oreo crepe & oreo cupcakes.....harap2 jadi kenyataan la....hahaha....
ok guys...kalau aku buat...aku upload pic dia dalam blog ni t...klau tade pic ty maknanya....tade maknanya la kan....huhuhu!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan