Rabu, 12 Ogos 2015

CARA DISIPLIN TUK SAVING


Assalamualaikum semua !
Korang semua ada problem tak untuk disiplin untuk , kalau ada maknanya kita serupa , huhuhu
Kebetulan hari tu aku ade jumpa seseorang sharing cara dia buat savings, so aku pun dah start ikut method yang dia buat .

1st :- ko tetapkan saving yang ko buat tu tuk apa eg :- untuk road tax & insurans kereta , then amik satu botol, kau labelkan tabung dana kau tu untuk apa eg : road tax & insurans , then kau boleh la start menyimpan kan ....

Eh nanti dulu, cara aku, every time aku dapat note RM 5 sekeping aku tak guna, sebab nak isi dalam tabung dana aku , tapi kena make sure la yang korang tak kan usik duit tu kan ... so agak2 nanti bila nak kena renew insurans & road tax dah ade la dana korang kan ...

Tapi jangan la pulak next month nak kena renew, bulan ni kau buat memang tak dan lah kan ...
Hehehe ...

But make sure uolls disiplin tau, jangan sesekali usik duit yang dah masuk dalam tabung dana korang sebelum sampai tempoh yang sepatutnya :)





2 ulasan:

  1. Yeayy! Thanks for the idea. Nice one. InsyaAllah, kite nak label tabung tu as "TABUNG TRAVEL"!!! Aha! Best best. Hehehe ;)

    BalasPadam