Jumaat, 14 Ogos 2015

CARA UNTUK MINTAK HUTANG


Assalamualaikum semua  ...
Selamat pagi, salam jumaat , dah penghujung syawal dah kita rupanya kan
Sempat tak buat puasa enam hari tu ? Mudah2an semua berkesempatan okay ... :)

Korang pernah tak ada problem bila bagi pinjam duit @ etc dekat someone , susahnyalah kita nak dapat balik hak kita tu ... biasalah manusia, bila tengah susah, memang macam2 janji yang depa buat, bila time nak bayar semula ... uming ai ...boleh bikin panas hati oiiiii

Kadang-kadang sampai kita yang bagi pinjam ni lak yang malu nak mintak hak kita semula ... terbalik kot dah ni kan ...
Orang yang bagi pinjam pulak malu, orang yang meminjam tak de lak rasa malu ...
i guess berapa tembok la kat muka orang yang macam ni kan ...

Okay entry sebelum ni aku ade update pasal HUTANG ni , aku tau ramai sebenarnya yang ada problem ni, bila dah bagi pinjam, orang yang meminjam tu susah sangat nak bayar balik ...
memang panas la kan ... yang pelik kalau hutang bank tu gelabah pulak depa ni p bayar kan ... ish ish

So aku nak share la something yang aku tau, semoga bermanfaat untuk semua ...
Last week aku ada tengok program KALAU DAH JODOH , aku memang suka program ni, sebab macam2 ilmu boleh dapat, plus ustaz Kazim pun pandai buat lawak ... yang sadisnya dulu sebelum aku terjebak nak tengok episod by episod siap rekod lagi kat astro tu ... bila tengok iklan je , apa program la ni, macam gatal sangat pulak nak kawin , so aku tak tengok pun ... hahahaha
suka kan judge dulu ... bila sekali dah tengok, rupanya , bagusnya la cerita ni, banyak ilmu yang kita boleh dapat ...

Kalau rasa susah sangat nak dapat balik hak korang tu cubalah baca surah Yasin, dan bila jumpa bacaan mubin , korang doalah semoga si polan ni dilembutkan hati, dibukakan hati untuk pulangkan semula hak korang tu , tiap kali jumpa bacaan mubin korang buat step yang sama okay ....
Mudah2an sipolan akan tergerak hati untuk memulangkan semula hak korang tu ....

Yang penting kita USAHA dan TAWAKAL ... mudah2n , Amin ...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan