Selasa, 3 Mac 2015

Jatuh Cinta dengan SK-II


Assalamualaikum and hello peeps ....

Aku ni memang dah bermacam2 brand skin care yang aku guna ...
Memang susah la aku nak setia dengan satu2 product tu ...
Dari jenama A ke B , dari B ke C ...
Boleh kata tiap kali masuk watsons nak beli skincare yang baru mesti tak beli brand yang sama macam yang previous punya brand.
Nampak tak nampak tak ...aku ni memang senang sangat terpengaruh dengan iklan and jurujual yang introduce produk depa kat aku ... macam yang aku CERITA DULU ;p
Well ... aku rasa most perempuan memang macam tu kot (deapkan hati ... hihihi)

So one day saja2 jalan dalam parkson, then pergi kat kaunter SK-11, saja je la tengok2 then SA dia datang approach aku
SA : Hi ... biasa guna SK-II
Me : Hi... tak ..i just tengok2 (ayat normal)
SA : okay (senyum) , kalau u ada masa boleh i tengok u punya skin and explain dekat u
Me : Sure (senyum)

Baikla pulak si SA ni ... so aku pun ikut dia , duduk dekat tempat yang ada mesin dia tu ... (tak tau la pulak apa namanya ai )
So sambil dia tengok2 kulit muka aku dengan alat khas dia tu, dia pun explain la pasal kulit aku ni ...
Then result tuk kulit aku masih okay ... still dalam range umor aku la kan ...
Cuma problem utama aku whitehead & blackhead yang bermaharajalela kat area hidung ni ha ...
macam2 petua dah i buat uollls masih susah nak halau depa ni ...:(

So after that, aku pun decided beli trial set & facial treatment cleanser

trial set : FTE, mask & facial treatment clear lotion
2 mini tu SA bagi free =)

SA tu pun memang cadangkan kat aku beli yang trial set dulu, cuba dulu if sesuai & puas hati boleh continue beli lagi ..so tak membazir nanti (sebab harga dia bagi aku memang tertelan air liur jugak weh )

Then SA tu explain how to apply the products (important tau sebab kalau ikut step yg betul memang boleh jimat & dapat good result)
Cleanser :- macam selalu kita cuci muka tu (picit sikit dekat tapak tangan, & boleh le cuci muka ni ) - tak kose pulak teman nak snap picture tuk step yang ni :p

Lepas tu boleh guna facial treatment clear lotion after that baru boleh apply FTE
Important!! memang tak boleh nak guna FTE je tau , di galakkan guna sekali dengan facial treatment clear lotion tau ....



Cara nak pegang kapas muka macam tu ye .. selitkan diantara 3 jari tu ...memang senang sangat guna cara macam ni & one more thing aku tindihkan 2 kapas muka untuk setiap kali sapuan (apa peribahasa untuk kapas muka ??? it is keping ???) hahaha :p

Okay after 2 weeks, applied this SK-II , i'm totally falling in love with this products!!Seriously,,even the price quite expensive for me but the result soooooooo bombastic ....
Results kat sini memang la kulit kau tak putih melepak (please dont expect that girls, but seriously my blackheads & whiteheads problem nampak perubahan dah...dah tak ketara macam dulu okay & one more thing liang pori pun dah menujukkan kesan2 positif. yeayyyy!!! :)

So my next target pulak is cellumination set ...
Oh BTW sape ada guna cellumination set , boleh le share dgn iolls uolls punya feedback pulak ye :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan