Jumaat, 10 Mei 2013

HARGA EMAS JATUH?


Assalammualaikum dan salam Jumaat yang penuh barakah

Dah lunch ke?
wah tanya ni,
kenapa kau belanja ke??
hihiihi

okey seperti yang semua maklum, harga emas sekarang ni dah JATUH, 
(walaupun masa aku buat entry ni harga dia dah naik sikit)
tapi tade la naik banyak sangat kan...
and harga pun aku tengok kejap naik kejap turun dalam RM 1 - RM 3,
 so aku rasa sangat BERBALOI kalau uolls nak tambah koleksi korang sekarang kan
yela...dulu harga mesti RM 180 - RM 200 ke atas per gram sekarang dah boleh dapat dalam RM 140/gm macam tu,
uish jauh beza tu...
(ikut kawasan gak sebenarnya, sebab masa aku usha2 harga hari tu, kat seremban ni dia letak RM 155/gm, kat Bahau RM 140/gm - maybe sebab kawasan bandar & luar bandar,  i dont know, but possibility betul memang tinggi - yekan aje)

ha masa ni la kita yang ladies ni nak tambah koleksi kan, 
 dari korang beli gadjet yang semakin tak terkejar kat aku teknologi dia
so better beli emas, sah-sah ade jaminan di waktu sesak masa akan datang
beli henpon nak trade-in in future rasa-rasa harga akan tinggi ke rendah ye...
hehehehe...peace yo!!

sumber : google
  
Bagi aku, seeloknya nak beli pilihlah yang tebal sedikit, jangan amik terlalu nipis especially those yang 'ganas' tu macam aku

REASONS:
- senang putus (sape suh ko ganas)
- kalau putus dia jatuh ko pun tak sedar, adeh beli mahal dek non




 Picture yang aku upload ni, masa aku beli 2 minggu lepas
ceh!!aku lambat tau sebab harga minggu sebelum tu RM 130/gm 
uishhh...
harga yang paling murah sejak beberapa tahun ni
so sementara harga yang tengah jatuh ni boleh la beli ye
tapi kena dahulukan yang lebih penting ye , jangan lupa tu
tak perlu lah nak dihabiskan semua duit simpanan tu nak beli barang emas
yang penting kena la tawar-menawar lagi masa nak beli tu, so murahla sikit harga upah tu kan
hehehe...
**lagi berat emas ko, lagi tinggi harga upah dia**
   (dari pemerhatian aku la, kebanyakkan)

Masa kau beli ni pun still ramai lagi yang sedang 'borong' untuk tambah koleksi
**aku tak snap picture dalam kedai masa tu, malas aku guna kamera phone blackberry, tak cantik langsung gambar, kot time tu aku guna S4 confirm aku snap...wah kenapa ko ni sungguh poyo ye FAD...hahahaha**

BUT seriously, depa beli komain tebal, 
ade sorang makcik tu masa aku duk2 belek nak pilih yang mane..
aku dengar total dia beli dalam RM 8K++, 
mang ai...
'terus telan air liur jap aku'
(kenapa sebelum ni ko tak telan air liur ke)
p/s :- moral of the story kat sini jangan curi-curi dengar perbualan orang & plez dont busy body 
  
pesanan ikhlas penaja:-

- untunglah sape yang nak tamatkan zaman bujang depa time gini ye tak
so aku dengan berhemahnya, cepat-cepat sarankan pada beberapa kawan aku yang nak kawin tu untuk beli sekarang ... hehehe
 
- memandangkan lusa HARI IBU, so ni pun antara choice yang terbaik untuk dihadiahkan pada ibu kita
(mana ada perempuan tak suka emas wey!! - mesti mak kita akan senyum sampai ke telinga kalau dapat barang kemas, hehehe )  
 

okey tu je la,
bye and see u then
   
  
 
 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan