Khamis, 9 Mei 2013

BEST KE JADI AUDITOR??


Assalamualaikum.....

Stressnya lah kehidupan aku lately....
SANGAT!!
(Orang lain pun stress ye cik adik oiiii)
hahaha...amik ko sebijik....

Tak sabarnya nak habis
diam tak diam dah masuk tahun ke 4 dah aku keja kena waktu peak period (termasuk praktikal)
kejap je kan masa 
"dah tua upanya ko mak jemah"
mak jemah yang tua, aku idok lagi
kakakaka
Tapi kenapa macam tahun ni aku rasa sangat penat ye....
balik keja dalam pukul 9.00 ++, lepas tu uruskan diri dan terus Zzzzzz, tak sempat dah nak tengok tv ke layan instagram ke...layan candy rush saga pun dah tak lalu dah...
esok nak bangun pagi...punyala liat...
then i realize now...that i'm getting TUA
aiyoooo....
tapi 
still
BABY FACE
(sila jangan muntah)
oh maybe sebab ramai yang dah resign and beban semakin bertambah
itu la PUNCANYA

so bagi aku tak best pun jadi auditor ni!!
ade kawan aku cakap
"baru sekarang ko sedar"
aah la...
aku baru tersedar dari lena yang panjang
oohhhhh kenapa kau lambat sangat nak sedar

APA YANG TAK BEST NYA???

ni la satu sebab nya :-
aku kena stay back, 'tekun' buat keja till 9.00 ++ dengan bayaran extra yang tak seberapa...
mayb dekat firm lain boleh dapat lebih...bergantung pada BOS la kan
and korang akan dipush untuk 'memerah' otak korang berpikir se MAKSIMUM mungkin untuk mengadap akaun-akaun yang MESSY, 
BUT
kalau dapat akaun yang SMOOTH tu aku akan senyum sampai ke telinga
hahahaha...
sungguh POYO aku ni

nak tau best ke tak...
actually bergantung pada BOS & FIRM tu sendiri
kalau bos korang bertimbang rasa,
then dia bagi STAFF BENEFIT yang okey...
so mesti akan rasa 
SYIOK kerja di situ
BUT THEN
if u DON'T SEE
any benefits & career development there
NO POINT TO STAY LONGER
RITE???

yela contoh nya:-

company ko tak provide pe-pe untuk medical staff,
and korang keja siang malam bila sakit tak leh claim kat bos ko...
kena keluar duit poket sendiri
ADIL ke TAK??
Sungguh tak adil
yela dia dah kerah tenaga + keringat ko...lepas tu 'lepas tangan'
umpama begitu la...
dah le mahal tau kos perubatan sekarang :(

bila korang dah dapat ILMU & PENGALAMAN 
and 
rasa dah boleh MARKET kan diri korang, so boleh la cuba nasib di tempat lain ye...
JUST BE FAIR WITH URSELF

~~senyum tak perlu kata apa-apa~~


thanx baca entry ni uolls!!



 

 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan