Rabu, 22 Mei 2013

KISAH LAWAK ASK-A-TOP UP


Assalamualaikum semua dan salam sejahtera

Mesti korang tau apa itu ASK-A-TOP UP kan, so rasanya tak perlulah lagi aku nak explain kat sini, =)

nak dipendekkan cerita..(memang cerita ni pendek pun, bukan macam cerita
sampai beratus muka surat..)
tadi tengah duk kalut2 kat opis, tetiba dapat mesej (gue ingat dari secret admire)
wahhh perasan lebih kau jah,
dari nombor 22121, dia sebut la kat situ yang 
"6011XXXXXXx6 sedang meminta RM 2 dari anda melalui Ask-a-Top Up. Sila balas YES untuk ...bla bla...,ala korang pun tau kan apa ayat seterusnya tu

sumber google

 so aku pun nak tau le sapa punya gerangan nombor ni, ingatkan adik aku sebab 011 tu, then aku dail la nombor tu, 
eh eh ni bukan nombor adik aku la, sebab tak kuar nama 'adik' dekat skrin phone aku,
so aku memang kebetulan banyak sangat kredit time tu aku pun call la nombor tu dan owner dia jawab panggilan aku, and it's a girl.

aku : hello sapa ni?
owner :  ye cari sape

eh dia ni komain eksyen pulak dah le mintak topup kat kita

aku : tadi ade mintak topup kan?
owner : oh..aah, saya bukan nak mintak saja2, saya nak pinjam je, ada kecemasan ni, esok saya bayar balik
aku : ooh ...habis macam mane boleh dapat nombor phone ni, kenal ke?
owner : tak kenal, tapi main teka2 je nombor tu
aku : ha...what a nonsense!!

PUP!!TERUS LETAK PHONE

lepas tu aku dapat lagi mesej dari nombor 22121 

aku jadi pelik, orang ni nak menipu ke apa, 
dia nak mintak tolong sebab ada kecemasan, then boleh pulak dia main teka2 je nombor phone
aduhaiiiii

ada jugak orang macam ni ye

 kat kawasan rumah dia takde jiran2 ke
dia takde save nombor adik-beradik or sedara mara dia ke sampai dia nak agak2 nombor orang.

ohhh dunia-dunia

 










 

 

 


4 ulasan:

  1. alamak..dh melepas rm2..ada gk org cm tu ek..ntah2 dh byk org dye wt cm tu

    BalasPadam
  2. agknya la kan, kalau sehari dia buat kat 20 org, dari 10 org tu bagi je dah dapat dia free2 RM 20...

    BalasPadam
  3. seriously tak ada kerja! pedajal orang macam tu.. isy, jangan dilayan tau lain kali.. mana lah tau orang tu ada bad intention ke, kan susah nanti.. take care! :)

    BalasPadam